Fosil Makhluk 4x Lebih Besar Dari Dinosur Ditemui



Fosil makhluk hidup ultra raksasa yang belum dikenalpasti jenisnya telah ditemui di kawasan Jebal Barez, sebuah wilayah bukit tandus dipinggir Iran. Pakar sejarahawan mengatakan fosil makhluk hidup ini sangat besar dan 4kali lebih besar dari dinasour yang terbesar didunia yang pernah ada. Sejarahwan juga berpendapat bahawa mahluk ini sudah ada sebelum zaman dinasour (sebelum zaman kapur dari 65-135 juta tahun lalu). Penemuan ini telah diceritakan oleh seorang penggembala, yang mendakwa dirinya telah menemui suatu rentetan batuan mirip fosil jasad makhluk hidup raksasa di tempat dimana ia biasa menggemba binatang ternakannya.




Sebuah Fosil makhluk hidup berukuran raksasa (mungkin ultra) yang ditemui di kawasan Jebal Barez ini sangatlah mengagumkan. Menurut para sejarahwan, mungkin inilah haiwan purba terbesar yang pernah wujud didunia pada masa lalu, ukuran kepalanya saja boleh mencapai panjang 26 meter dengan ketinggian 8 meter. Salah seorang ahli arkeologi yang terlibat dalam penggalian tidak menyangka bahawa makhluk ini memang berukuran sangat-sangat besar, bahkan lebih besar daripada seekor ultradinasour (Jenis dinosour terbesar di dunia). Dia belum pernah menyaksikan tulang rusuk haiwan purba setinggi itu.


Dianggarkan, fosil tersebut mungkin muncul akibat adanya gempa bumi yang melanda Iran pada 26 Desember 2003 lalu.Runtuhan batuan akibat gempa bumi di Jebal Barez telah membuka fosil tersebut, yang selama berjuta-juta tahun terkubur didalam bukit-bukit tandus berbatu.


Gambar diatas merupakan bentuk rangka tulang-tulang rusuk dari fosil makhluk tersebut. Jika masih elok,dianggarkan tinggi setiap tulang rusuk itu mencapai 5-7 kaki.Namun sebahagian besar tulang-tulang rusuk tersebut telah reput,sehingga pada ujung-ujungnya tidak boleh dilihat lagi. Dapat dibayangkan bahawa makhluk ultra ini belum pernah ditemui dan dikenalpasti sebelumnya. Pada spesis-spesis Dinosour tidak satupun yang memiliki struktur fizik seperti itu.Mungkin inilah yang disebut sebagai kemustahilan biologis. Panjang tubuh keseluruhan dari makhluk ini mencapai 200 kaki lebih dan jika dilihat dari struktur susunan tulangnya, mungkin makhluk tersebut termasuk dalam haiwan yang berjalan merata dan sejenis haiwan amphibious.

Copy & paste : http://amekaw.com

Share this:

 
Copyright © [ wa23r ] Deviate Form The Norm. Designed by OddThemes & VineThemes